PERSBERICHT - Sluise Kanjer voor Frank Peters

Op dinsdag 9 januari 2024 organiseert de gemeente Sluis de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie in het Belfort in Sluis. Traditiegetrouw reikt burgemeester Marga Vermue een Sluise Kanjer uit aan een inwoner die een bijzondere prestatie heeft geleverd. Dit jaar gaat de gemeentelijke onderscheiding naar fotograaf Frank Peters uit Groede.

Frank is een gepassioneerd landschapsfotograaf en cameraman. In april vorig jaar won hij de International Fine Art Photography Awards in de categorie Seascapes. Frank won de prijs met zijn mysterieuze, verstilde foto ‘Hidden in the Unknown’. De foto is gemaakt langs de kust van het Deense eiland Bornholm. In dezelfde wedstrijd ontving hij drie nominaties voor foto’s onder meer van de kust van Zeeuws-Vlaanderen.

Frank won de afgelopen jaren meerdere internationale fotoprijzen, waaronder de International Photography Awards New York, ND Awards, gouden medailles in Prix de la Photographie Paris en Pano Awards (panoramafoto’s).

Tijdens de nieuwjaarsreceptie van de gemeente Sluis op dinsdag 9 januari 2024 ontvangt hij een Sluise Kanjer voor deze geweldige prestatie.