• PERSBERICHT - Sluitende begroting 2025 met meerjarig nog wel uitdagingen

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Sluis presenteert een sluitende begroting voor 2025 en een positief meerjarenperspectief voor 2026-2028. De structurele lasten worden gedekt met structurele baten. De begroting 2025 sluit met een positief resultaat van € 2.237.000,-. We zijn blij dat we de komende jaren structureel in evenwicht zijn.

• 16 oktober: themabijeenkomst over isoleren voor Sluise inwoners levert op!

Op woensdagavond 16 oktober stonden de deuren van obs De Berenburcht in Oostburg wagenwijd open voor de themabijeenkomst Isoleren. Informatie ophalen over isolatiemaatregelen stond deze avond centraal. Waarom je huis isoleren? En is dat dan de vloer, het dak, het glas of alles tegelijk? Wat kost dat, met alle subsidiemogelijkheden die er zijn?

• Kennisgeving vrijgeven voor inspraak van Grondstoffenbeleid 2025-2029

Het Grondstoffenbeleid 2025-2029 stelt de gemeentelijke kaders voor de komende jaren op het vlak van huishoudelijk afval en huishoudelijke grondstoffen. Voordat de raad een definitief besluit neemt, ligt het Grondstoffenbeleid 2025-2029 op grond van het bepaalde in de Inspraakverordening gemeente Sluis en afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht, vanaf 21 oktober 2024 gedurende zes weken tot en met 2 december 2024 voor iedereen tijdens openingstijden ter inzage in het Klanten Contact Centrum (KCC), Nieuwstraat 22 te Oostburg.

• Novemberherdenkingen

In november herdenken we in de gemeente Sluis het einde van de Tweede Wereldoorlog en vieren we de bevrijding. We staan stil bij de betekenis van vrijheid en de waarde van veiligheid.

• Overige nieuwsberichten

Alle nieuws- en persberichten van 2023 en 2024.