Veelgestelde vragen

In de gemeente Sluis kunt u in de kernen Sluis, Cadzand-Bad en langs de kust betalen via kentekenparkeren en mobiel parkeren.
Hieronder staan een aantal veelgestelde vragen over kentekenparkeren en mobiel parkeren.
Staat uw vraag er niet bij?
Dan kunt u contact met ons opnemen via info@gemeentesluis.nl of 140117.

Ik wil parkeren bij een parkeerautomaat, hoe werkt dat?

Na het parkeren van uw voertuig in een parkeervak, voert u bij de parkeerautomaat het kenteken in van het door u geparkeerde voertuig.
Vervolgens betaalt u met contant geld of pinpas (ook contactloos mogelijk) voor de gewenste tijd.
De parkeerautomaat geeft wel een ticket.
U bent niet verplicht deze achter uw voorruit te leggen, maar wij adviseren om dit wel te doen als extra controle voor de handhaver op straat. 

Hoe kan ik betalen voor het parkeren?

U kunt aan de parkeerautomaat betalen met contant geld, pinpas (ook contactloos mogelijk) of via uw mobiele telefoon (mobiel parkeren).​​​

Wat gebeurt er als ik een verkeerd kenteken invoer?

Als u een verkeerd kenteken invoert, kan een handhaver niet zien of u betaald heeft.
Er is dan een kans dat u een boete krijgt.
U heeft dan het recht om bezwaar te maken. 

Hoe weet een handhaver of ik betaald heb?

Een handhaver van de gemeente Sluis scant het kenteken van uw voertuig en ziet vervolgens of u heeft betaald.

Ziet een handhaver ook persoonlijke gegevens?

Een handhaver krijgt bij het scannen geen informatie te zien over de eigenaar van het voertuig of de betaalwijze.
Hij ziet alleen of er parkeergeld is betaald voor een kenteken.