Mobiel parkeren

Via mobiel parkeren betaalt u per minuut de parkeerkosten van het door u geparkeerde voertuig. Dit is mogelijk via een app op uw mobiele telefoon, door te bellen of een SMS* te versturen. In de gemeente Sluis heeft u hiervoor een ruime keuze uit mobiel parkeren apps. Dit zijn zowel Nederlandse als diverse internatioanle apps. Op de website van SHPV kunt u zien welke apps (providers) u voor het mobiel parkeren kunt gebruiken.

*SMS versturen kan enkel met Nederlandse GSM nummer.

Hoe werkt het?
  • Voordat u gebruik kunt maken van mobiel parkeren, dient u eenmalig een mobiele parkeer app naar keuze (aanbieders ) te downloaden en u hier te registreren.
  • U parkeert uw voertuig in een parkeervak.
  • U start de parkeertijd via de app op uw mobiele telefoon, door te bellen of een SMS* te versturen.
    Hierbij geeft u het zonenummer door die u kunt vinden op de borden of parkeerautomaat.
  • Bij terugkomst stopt u de parkeertijd via de app op uw mobiele telefoon, door te bellen of een SMS* te versturen.
  • De parkeerkosten worden in rekening gebracht via automatische incasso of creditcard.

*SMS versturen kan enkel met Nederlandse GSM nummer.

Mobiel parkeren kan met iedere mobiele telefoon. Het is niet afhankelijk van een telefoonprovider en kan zowel met een abonnement als prepaid. U heeft hier een internetverbinding voor nodig. De handhavers scannen uw kenteken en zien dan of u gebruikmaakt van mobiel parkeren. Betaling bij de parkeerautomaat met contant geld of een pinpas is ook mogelijk (kentekenparkeren).

Vragen?

Heeft u een vraag over mobiel parkeren? Kijk dan eerst op de pagina met veelgestelde vragen.
Kunt u hier uw vraag niet vinden? Neem dan contact met ons op via info@gemeentesluis.nl of 140117.