Mobiel parkeren
Via mobiel parkeren betaalt u per minuut de parkeerkosten van het door u geparkeerde voertuig. Dit is mogelijk via een app op uw mobiele telefoon, door te bellen of een SMS* te versturen. In de gemeente Sluis heeft u hiervoor een ruime keuze uit mobiel parkeren apps. Dit zijn zowel Nederlandse als diverse internatioanle apps. Op de website van SHPV kunt u zien welke apps (providers) u voor het mobiel parkeren kunt gebruiken.
*SMS versturen kan enkel met Nederlandse GSM nummer.
- Voordat u gebruik kunt maken van mobiel parkeren, dient u eenmalig een mobiele parkeer app naar keuze (aanbieders ) te downloaden en u hier te registreren.
- U parkeert uw voertuig in een parkeervak.
- U start de parkeertijd via de app op uw mobiele telefoon, door te bellen of een SMS* te versturen.
Hierbij geeft u het zonenummer door die u kunt vinden op de borden of parkeerautomaat. - Bij terugkomst stopt u de parkeertijd via de app op uw mobiele telefoon, door te bellen of een SMS* te versturen.
- De parkeerkosten worden in rekening gebracht via automatische incasso of creditcard.
*SMS versturen kan enkel met Nederlandse GSM nummer.
Mobiel parkeren kan met iedere mobiele telefoon. Het is niet afhankelijk van een telefoonprovider en kan zowel met een abonnement als prepaid. U heeft hier een internetverbinding voor nodig. De handhavers scannen uw kenteken en zien dan of u gebruikmaakt van mobiel parkeren. Betaling bij de parkeerautomaat met contant geld of een pinpas is ook mogelijk (kentekenparkeren).
Heeft u een vraag over mobiel parkeren? Kijk dan eerst op de pagina met veelgestelde vragen.
Kunt u hier uw vraag niet vinden? Neem dan contact met ons op via info@gemeentesluis.nl of 140117.
Volg ons