Mobiel parkeren

Wat is mobiel parkeren?

Via mobiel parkeren betaalt u per minuut de parkeerkosten van het door u geparkeerde voertuig.
Dit is mogelijk via een app op uw mobiele telefoon, door te bellen of een SMS* te versturen.
In de gemeente Sluis heeft u hiervoor een ruime keuze uit mobiel parkeren apps.
Dit zijn zowel Nederlandse als diverse internatioanle apps. 
Op de website van SHPV kunt u zien welke apps (providers) u voor het mobiel parkeren kunt gebruiken.

Hoe werkt het?

  • Voordat u gebruik kunt maken van mobiel parkeren, dient u eenmalig een mobiele parkeer app naar keuze (aanbieders ) te downloaden en u hier te registreren.
  • U parkeert uw voertuig in een parkeervak.
  • U start de parkeertijd via de app op uw mobiele telefoon, door te bellen of een SMS* te versturen.
    Hierbij geeft u het zonenummer door die u kunt vinden op de borden of parkeerautomaat.
  • Bij terugkomst stopt u de parkeertijd via de app op uw mobiele telefoon, door te bellen of een SMS* te versturen.
  • De parkeerkosten worden in rekening gebracht via automatische incasso of creditcard.

*SMS versturen kan enkel met Nederlandse GSM nummer.

Overige informatie

Mobiel parkeren kan met iedere mobiele telefoon.
Het is niet afhankelijk van een telefoonprovider en kan zowel met een abonnement als prepaid.
U heeft hier een internetverbinding voor nodig. 
De handhavers scannen uw kenteken en zien dan of u gebruikmaakt van mobiel parkeren.
Betaling bij de parkeerautomaat met contant geld of een pinpas is ook mogelijk (kentekenparkeren).

Vragen

Heeft u een vraag over mobiel parkeren?
Kijk dan eerst op de pagina met veelgestelde vragen.
Kunt u hier uw vraag niet vinden?
Neem dan contact met ons op via info@gemeentesluis.nl of 140117.