Week van de Jonge Mantelzorger

Kun je je nog wel goed genoeg concentreren op school als je zusje in het ziekenhuis ligt? Of moet je soms afspraken met vrienden afzeggen omdat je moeder niet alleen thuis kan zijn? Ongeveer een kwart van de kinderen en jongeren in Nederland is een jonge mantelzorger. Dat is veel meer dan de meeste mensen denken.

Dé reden dat de campagne ‘Meer dan je denkt’ wordt gelanceerd tijdens de Week van de Jonge Mantelzorger 2024. Van 1 t/m 7 juni wordt ook in de gemeente Sluis aandacht besteed aan jonge mantelzorgers.

Jezelf aanmelden

Ben jij een jonge mantelzorger (tot 25 jaar oud)? Meld je dan snel aan om een attentie te ontvangen tijdens de week van de jonge mantelzorger.

Iemand anders aanmelden

Mantelzorgers zien zichzelf vaak niet als mantelzorger, omdat zij de zorg voor hun geliefden zien als iets vanzelfsprekends. Daarom kun je ook iemand aanmelden waarvan jij vindt dat deze persoon een jonge mantelzorger is (tot 25 jaar oud). Aanmelden kan tot uiterlijk 22 mei, bij voorkeur via onderstaande button en anders via tel. 140117 of per e-mail mantelzorg@gemeentesluis.nl.