We verlengen de regentonnenactie! Bestel hem ook en haal uw ton 25 mei op in Oostburg

Het weer wordt steeds onvoorspelbaarder. Periodes van hevige regenval en langdurige droogte wisselen elkaar af. We willen regenwater als het droog is. Tijdens de warme dagen is er juist behoefte aan extra water. Door regenwater tijdens de buien op te vangen in een regenton, legt u eenvoudig een eigen watervoorraad aan. Dat kunt u tijdens aanhoudende droogte duurzaam gebruiken om uw tuin water te geven of het terras of balkon schoon te maken. Zo maken we ons op een doeltreffende manier samen sterk voor een duurzame leefomgeving. Hoe meer mensen dit doen, hoe beter we de wateroverlast kunnen beheersen. Daarom houden wij speciale regentonnenacties en bieden ze goedkoper aan.

Heeft u nog geen regenton maar wilt u er wel eentje? Voor een eigen bijdrage van € 20 kunt u een regenton ophalen. Normaal kost zo'n ton ongeveer € 70. Na inschrijving staat op zaterdag 25 mei de regenton tussen 9.00 en 15.00 uur voor u klaar.

Hoe inschrijven?

Ophalen kan na inschrijving. Die is pas compleet na het overmaken van € 20 op rekeningnummer NL33INGB0661900169, met als beschrijving ‘regentonnenactie’. Op 25 mei staat de ton dan voor u klaar in de loods van gemeentewerken, Oudestad 98 in Oostburg. Let op: wij sturen geen bevestiging na inschrijving. Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Mail dan naar duurzaam@gemeentesluis.nl.

Handig om te weten

De regenton is van het merk Harcostar en heeft een inhoud van 227 liter. De ton is 98 cm hoog en heeft een diameter van 58 cm. De voet en aansluiting zijn niet inbegrepen. Het kraantje wordt meegeleverd.