Ga naar de inhoud

Gedeelde paden: samen veilig onderweg

De kust is er voor ons allemaal. Voor een wandeling, een ontspannen fietstocht of een dagje strand. Juist omdat het duinpad zo populair is, delen we deze plek met heel veel verschillende soorten weggebruikers: fietsers, wandelaars, gezinnen met kinderen, strandbezoekers die het pad vanuit de duinen oversteken.

Dat maakt het soms druk. En drukte kan leiden tot onveilige situaties of irritatie.

Door de nieuwe bordjes op het pad vragen we je aandacht: hou rekening met elkaar.

Dit pad is van ons allemaal

Op het kustfietspad komen al deze verschillende gebruikers samen. Iedereen heeft zijn eigen tempo en manier van bewegen. Door rekening met elkaar te houden, blijft het voor iedereen prettig en veilig.

Wat kun jij doen?

Met een paar simpele keuzes maak jij het verschil:

  • Let op elkaar, kijk vooruit en wees alert op andere gebruikers
  • Pas je snelheid aan, zeker bij drukte en bij duinovergangen
  • Geef elkaar de ruimte: haal rustig in en gun elkaar de nodige plek
  • Wees vriendelijk, een gebaar of glimlach doet veel

Samen zorgen we ervoor dat iedereen kan genieten van het duinpad.

Samen maken we het verschil

Deze campagne is een initiatief van de gemeente, in samenwerking met horeca, campings, recreatieondernemers en lokale partners. Je komt de boodschap tegen op verschillende plekken langs de kust en bij onze partners.

Zie je een bord, poster of bierviltje?

Dan helpen we elkaar herinneren aan hetzelfde:

We delen dit pad. Dus houden we rekening met elkaar.
Geniet van onze kust. En maak er samen een veilige en fijne plek van.