Aanmelden evenementen gemeente Sluis 2024

Het evenementenseizoen 2023 loopt bijna ten einde. Veel organisaties hebben dit jaar weer iets moois georganiseerd. Zo hebben er bijna 200 evenementen plaatsgevonden! Dat hopen wij volgend jaar ook weer te zien. We inventariseren graag welke evenementen in 2024 gaan plaatsvinden.

Laat u ons voor 1 november 2023 weten of u in 2024 een evenement organiseert? Dat kunt u doen met het formulier: vooraankondiging evenement 2024. Organisaties die in de afgelopen jaren een evenement hebben georganiseerd krijgen het formulier per post toegezonden. Heeft u geen formulier ontvangen, dan kunt u het formulier hieronder downloaden.

Vooraankondiging evenement 2024 (PDF)

Organiseert u meerdere evenementen? Vul dan voor elk evenement een apart formulier in. U kunt het ingevulde formulier:

  • mailen naar info@gemeentesluis.nl;
  • opsturen naar Postbus 27, 4500 AA in Oostburg;
  • afgeven op het bezoekadres op Nieuwstraat 22 in Oostburg.

U krijgt uiterlijk in december een brief waarin staat of wij akkoord gaan met de datum 

Wij bespreken met politie, gemeente Terneuzen en gemeente Hulst de aangekondigde evenementen. Er wordt gekeken of er evenementen samenvallen. Dit is voor organisatoren vaak niet wenselijk. Ook is het van belang voor de inzet van politie en hulpdiensten. 

Gaan wij akkoord met de datum van uw evenement?

Dan kunt de vergunningsaanvraag of melding klein evenement indienen. De formulieren hiervoor vindt u op onze website.

Gaan wij niet akkoord met de datum van uw evenement?

Dan nemen wij contact met u op en zoeken we samen naar een gepaste oplossing.

Wij mogen evenementen niet verbieden omdat ze samenvallen met andere evenementen

Dit mag wel als het samenvallen problemen oplevert. Denk hierbij aan problemen op gebied van de openbare orde, overlast en/of verkeersveiligheid.

Heeft u vragen?

Neem dan contact op met het cluster Vergunningen APV. U bereikt hen op 0117 457 000 of via info@gemeentesluis.nl